مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 23:302023-06-30اقتصادي

تصویب آب برای کشت تابستانه در حوضه کرخه به میزان 40 هزار هکتار


بنا شد تغییر الگوی کشت با کمک کشاورزان حوضه کرخه انجام شود و بر این اساس تأمین آب برای کشت تابستانه در این حوضه به میزان 40 هزار هکتار به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز 2 محل شامل فروش حق السهم دولت از نیشکر به میزان حدود 30 هزار میلیارد تومان و فاینانس به میزان یک میلیارد دلار معادل حدود 50 هزار میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که در مجموع حدود 80 هزار میلیارد تومان می شود.

وی افزود: امسال در همه حوضه های آبی خوزستان به جز حوضه کرخه مشکلی صورت نگرفته و برای حوضه کرخه که حدود یک سوم سد آن پر شده است که در این راستا از حوضه کارون می توان از سه کانال به حوضه کرخه آب منتقل کرد.

حسینی محراب ادامه داد: البته 2 کانال از این سه کانال نیاز به لایروبی دارد که در سفر اخیر رییس جمهور به استان انجام این موضوع و بودجه مورد نیاز آن به تصویب رسید.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه برای کشت پاییزه در حوضه کرخه سهم آب نیز محفوظ شده است، افزود: برای کشت تابستانه که به کلی منع کشت صورت گرفته که من مخالفت کردم و در جلسات کارشناسی شورای کشاورزی گفتم با ممنوعیت کشت تابستانه در حوضه کرخه مخالف هستیم اما تغییر الگوی کشت با کمک خود کشاورزان این حوضه صورت گیرد و تأمین آب برای کشت تابستانه در حوضه کرخه در محدوده 40 هزار هکتار به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب آب برای کشت تابستانه در حوضه کرخه به میزان 40 هزار هکتار

تصویب آب برای کشت تابستانه در حوضه کرخه به میزان 40 هزار هکتار