مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 13:552023-07-12اقتصادي

ظرفیت ایران برای ورود به بازار 100 میلیارد دلاری محصولات نفتی در سرزمین فرصت ها


بین 13 قلم از باارزش ترین محصولات وارداتی آفریقا، فقط 100 میلیارد دلار شامل نفت و مشتقات نفتی است که ایران تولیدکننده آنهاست و می تواند به قاره آفریقا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سفر امروز سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان به 3 کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در حالی رقم خورد که آخرین سفر رییس جمهور ایران به قاره آفریقا به دولت دهم برمی گردد و حال بعد از گذشت 11 سال، ایران مجددا قصد دارد همکاری های خود با کشورهای آفریقایی را احیا کرده و تعمیق ببخشد.

اما سوال اساسی این است که همکاری اقتصادی با آفریقا چه اهمیتی دارد؟ شاید بد نباشد برای پاسخ به این سوال به رقابت سایر کشورها برای نفوذ در بازار بزرگ آفریقا توجه کنیم.

* آفریقا، قاره آینده است؛ آفریقا فقیر نیست، یکی از ثروتمندترین قاره هاست محسن مقصودی کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال توضیح می دهد: آفریقا، قاره آینده است و رقابت آمریکا، چین، اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، هند، ترکیه، برزیل و سایر قدرت ها برای حضور اقتصادی، صادرات و همکاری در آفریقا خیره کننده است.

چین در 20 سال اخیر حجم تجارتش با آفریقا بیش از 20 برابر شده است، معادل 270 میلیارد دلار و 4 برابر آمریکا؛ و رقابتی تنگاتنگ با سهم 28 کشور اروپایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ایران برای ورود به بازار 100 میلیارد دلاری محصولات نفتی در سرزمین فرصت ها

ظرفیت ایران برای ورود به بازار 100 میلیارد دلاری محصولات نفتی در سرزمین فرصت ها