مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 11:502023-06-22بين الملل

اتوبوس های خودران برای نخستین بار حجاج را در عربستان جابه جا می کنند


مسئولان عربستان سعودی امسال برای نخستین بار از اتوبوس های خودران برای جابه جایی حجاج در اطراف مسجد الحرام استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان حمل و نقل عمومی عربستان سعودی برای اولین بار از اتوبوس های خودران در موسم حج امسال استفاده کرده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که این تصمیم در چارچوب اهتمام این کشور به ارائه فناوری های مدرن و نوآورانه است که امکان حمل و نقل دوستدار انسان و محیط زیست و در راستای ابتکارات اداره کل حمل و نقل به منظور ایجاد تنوع در گزینه ها و تسهیل حمل و نقل حجاج بیت الله الحرام فراهم می کند.

بر اساس این گزارش، اتوبوس های خودران از فناوری های هوش مصنوعی، دوربین ها و حسگرهای اطراف خود استفاده می کنند تا در مسیری خاص بدون دخالت انسان حرکت کنند.

 این اتوبوس ها همچنین اطلاعات را در حین حرکت جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا تصمیمات لازم را برای بهبود تجربه مسافر و اطمینان از ایمنی و سلامت وی اتخاذ کنند، اتوبوس های خودران اطراف مسجد الحرام گنجایش 11 صندلی را دارد و با هر بار شارژ 6 ساعت حرکت می کند و سرعت آن به 30 کیلومتر در ساعت می رسد.

مقامات سعودی می گویند که این خدمات با هدف تسهیل تردد حجاج وبررسی استفاده از این فناوری ها در حج و همچنین تعیین الزامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتوبوس های خودران برای نخستین بار حجاج را در عربستان جابه جا می کنند

اتوبوس های خودران برای نخستین بار حجاج را در عربستان جابه جا می کنند