مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 08:252023-07-22اجتماعي

اقدامات لازم برای حفظ و احیای تالاب پته خور نمین انجام شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب روستای پته خور یک تالاب فصلی و محل زیستگاه پرندگان و گونه های در حال انقراض است که مقرر شد اقدامات لازم برای حفظ و احیای تالاب پته خور انجام شود.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب روستای پته خور یک تالاب فصلی و محل زیستگاه پرندگان و گونه های در حال انقراض است که مقرر شد اقدامات لازم برای حفظ و احیای تالاب پته خور انجام شود.

حسن قاسم پور 31 تیر در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: تالاب روستای پته خور یک تالاب فصلی و اقماری است و در فصل هایی از سال در آن منطقه تالاب زیبایی شکل می گرفت که محل زیستگاه پرندگان و درنای سیبری در حال انقراض بود و این تالاب منطقه شکار ممنوع می باشد.

وی افزود: خشکسالی باعث کاهش سطح آب این تالاب شد و استقرار شهرک صنعتی شماره دو در حاشیه تالاب و ورود پساب صنعتی به تالاب وضعیت نابسامانی را در آن بوجود آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال جاری حفاظت و تولیت تالاب از منابع طبیعی به حفاظت محیط زیست استان واگذار شد و در روزهای اخیر با دستور استاندار جلسه ای را با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیران مرتبط برگزار کردیم و مقرر شد اقدامات لازم برای پیشگیری، حفظ و احیای تالاب پته خور انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات لازم برای حفظ و احیای تالاب پته خور نمین انجام شود

اقدامات لازم برای حفظ و احیای تالاب پته خور نمین انجام شود