مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-30اقتصادي

بارش باران کسری آب در گیلان را جبران کرد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان ذخیره کنونی سد سفیدرود را 360 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان ذخیره نسبت به همین زمان در سال گذشته تفاوت محسوسی ندارد و تا یک ماه دیگر با پایان نیاز آبی کشاورزان شالیکار کفایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود آب ذخیره شده در پشت سد سفید رود در سال جاری، اظهار کرد: در ابتدای فصل کشاورزی 130 میلیون متر مکعب نسبت به پارسال دچار کمبود آب بودیم.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از بارش بهاری باران در گیلان به منظور جبران کسری آب در پشت سد سفید رود گفت: با پیش بینی های دقیق هواشناسی و پذیرش ریسک استفاده از آب باران، خروجی سد سفیدرود را 48 ساعت قبل از بارش با هماهنگی قرارگاه جهادی مدیریت منابع آب استان، تنظیم و مدیریت کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با ابراز خرسندی از خروج تنش آب زراعی در این استان با مدیریت جهادی دستگاه های اجرایی بیان کرد: سال گذشته دشوارترین سال آبی در حوضه سدسفیدرود داشتیم که امسال با توجه به میزان ذخیره سد این وضعیت در ابتدای فصل کشت حادتر و نگران کننده بود اما با این بارش ها و مدیریتی که انجام شد، این کسری جبران شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش باران کسری آب در گیلان را جبران کرد

بارش باران کسری آب در گیلان را جبران کرد