مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 21:302023-07-13پزشكي

خطر بیماری های منتقله از آب و غذا در تابستان


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی در فصل تابستان خبر داد و گفت: باتوجه به گرمای شدید در تابستان و خطر انتقال بیماری های منتقله از آب و غذا و بیماری های گوارشی ناشی از مسمومیت غذایی و استفاده از آب آلوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی اظهار داشت: در طرح تشدید نظارت های بهداشتی، نیروهای بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

از ابتدای تیرماه این آمادگی، ایجاد شده و همکاران ما علاوه بر انجام امور روزانه و دوره ای نظارت ها، تیم های سیار بازرسی را با هدف بررسی های میدانی تشکیل داده اند و این روند تا پایان فصل گرما، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی، کنترل آب و غذاست، افزود: تمامی مراکز با اولویت، حساس و با تراکم بالای جمعیتی همانند مراکز خرید و مجتمع های تجاری که طبقاتی از آنها به عرضه مواد غذایی مشغول هستند، رستوران ها، مجتمع های بین راهی، قنادی ها، اغذیه فروشی و تمامی اماکنی که عرضه مواد غذایی دارند، توسط نیروهای بهداشت محیط دانشگاه ها، مورد بازرسی قرار می گیرند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به کنترل آب شرب در طرح تشدید نظارت های بهداشتی، یادآور شد: در این طرح، آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بیماری های منتقله از آب و غذا در تابستان

خطر بیماری های منتقله از آب و غذا در تابستان