مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-10سياسي

سامانه بومی نقشه الکترونیک دریایی رونمایی شد


در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش از سامانه بومی سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی «اِکدیس» رونمایی شد.

- در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش از سامانه بومی سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی اِکدیس  رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از 4 دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، طی مراسمی سامانه بومی سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی اکدیس که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح درباره این سامانه گفت: سامانه اکدیس (ECDIS) یک سامانه الکترونیکی ناوبری پیشرفته است که روی شناورهای نظامی و تجاری نصب می شود؛ این سامانه روی نمایشگر خود که در ابعاد مختلف ساخته می شود، نقشه های الکترونیکی را با اطلاعات نهفته در لایه های مختلف آن به نمایش می گذارد.

امیر فخری اضافه کرد: نرم افزار بومی ECDIS در محیط خود با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ابزارها و امکانات مختلف مورد نیاز ناوبری از قبیل داده های مکانی و حرکتی شناور خودی با اتصال به گیرنده (GPS)، داده های مکانی حرکتی و… شناورهای اطراف (با اتصال به گیرنده AIS) Auto Pilot، بانک اطلاعات، ابزارهای برنامه ریزی سفر، ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه بومی نقشه الکترونیک دریایی رونمایی شد

سامانه بومی نقشه الکترونیک دریایی رونمایی شد