مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-19سياسي

مساجد و حسینیه روستاهای مازندران غبارروبی و سیاه پوش شدند


ماه محرم که می آید مردم روستاهای مازندران بر اساس آیین دیرینه به تب و تاب می افتند؛ آیین غبارروبی مساجد، حسینیه ها و تکایای روستاهای بخش دودانگه ساری نیز همانند سایر روستا با غبارروبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، غبارروبی و شست وشوی مساجد و تکایای در آستانه ماه محرم جز رسوم مردم مازندران است.

️ماه محرم که می آید مردم روستاهای استان به تب و تاب می افتند و  آیین غبارروبی مساجد، حسینیه ها و تکایای روستاهای بخش دودانگه ساری همزمان با همه روستاها با غبارروبی، عطرافشانی، شست وشوی محوطه و جمع آوری زباله ها توسط اهالی روستاها انجام می شود.

مردم مازندران از شرق تا غرب این سرزمین، طبق سنت دیرین در ایام دهه نخست محرم هر شب در تکایا و مساجد شهرها و روستاها گرد هم می آیند، روضه می خوانند و از مظلومیت‏ های اهل‏ بیت پیامبر یاد می ‏کنند.

برگزاری مراسم عاشورای حسینی به صورت همزمان در تمامی نقاط این سرزمین پهناور آغاز می شود اما تفاوت در اجرای مراسم است اما موضوع مهم این است که همه مردم پیر، جوان، میان سال و کودک از زن و مرد عاشقانه در مراسم عزای امام حسین (ع) شرکت می کنند.

 شب نخست ماه محرم در مساجد و تکایا بعد از نماز مغرب و عشا به دور هم جمع می شوند، نوحه خوانی و سینه زنی هم جز مراسم این روزها است که اطعام و نذری هم چاشنی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد و حسینیه روستاهای مازندران غبارروبی و سیاه پوش شدند

مساجد و حسینیه روستاهای مازندران غبارروبی و سیاه پوش شدند