مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 19:402023-07-13سياسي

اهالی هنر در تبلیغ دین همچون مبلغان دینی نقش دارند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اهالی هنر در کنار مبلغان دینی ما در تبلیغ دین خدا نقش دارند.

آنکه قرآن را با صوت زیبا قرائت می کند و آن کس که قرآن را با خط زیبا می نویسد، - در واقع کمک می کنند که یک نفر دیگر با این معارف الهی آشنا شود.

محمد حسین زاده امروز 22 تیرماه، در مراسم نکوداشت تذهیب کاران بزرگ ترین قرآن هنری جهان به خط استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی تحت عنوان مشق ارادت که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد، با قرائت بخشی از آیه 17 سوره انفال اظهار کرد: چنانکه امام خمینی(ره) نیز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، توفیق جهاد در راه خدا که حضرت حق به یک رزمنده جنگ سخت اهدا می کند، در حوزه جنگ نرم و در حوزه فرهنگی هم همین گونه است و استاد اسماعیلی قوچانی و تمام افرادی که در به ثمر نشستن این قرآن زیبای هنری تلاش کردند و قدمی برداشتند، همه به توفیق خداوند بوده است.

کتابت قرآن، موهبتی الهی که نصیب هر کسی نمی شود وی اضافه کرد: هنرهایی که شما به صورت ذاتی و یا بر اثر تجربه از آن برخوردارید و بسیاری از آن بهره نبرده اند توفیقی است که به واسطه فیض الهی نصیب افراد می شود.

اتفاقی که اسماعیلی قوچانی در این قرآن بی نظیر رقم زد، موهبت الهی است که نصیب ایشان شده و اینکه عمر خود را به تعالی دین و معرفی آن به مردم و جامعه اختصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهالی هنر در تبلیغ دین همچون مبلغان دینی نقش دارند

اهالی هنر در تبلیغ دین همچون مبلغان دینی نقش دارند