مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 15:302023-07-17اقتصادي

افزایش 58 درصدی ترانزیت بین الملل ایران و آذربایجان


معاون نخست وزیرجمهوری آذربایجان با بیان اینکه این کشور به توسعه همکاری ها با ایران باور دارد، گفت: ترانزیت بین الملل ایران و آذربایجان 58 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاهین مصطفی اف ظهر دوشنبه در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در شهرستان مرزی آستارا اظهار کرد: 2 هزار و 425 شرکت ایرانی در آذربایجان ثبت شده است که بخش زیادی به صورت شرکت های فعال حضور دارند.

وی با بیان اینکه افزایش حجم ترانزیت بین المللی در کریدور شمال و جنوب 69 درصد افزایش داشته است، افزود: در سال 2022 حجم مبادلات تجاری بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان 30 درصد رشد یافته و در پنج ماهه نخست سال 2023 این مبادلات 9 درصد رشد را نشان می دهد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ادامه داد: بخش حمل و نقل از بخش هایی است که در مناسبات 2 جانبه حائز اهمیت است از این رو شاهد رشد و توسعه این بخش ها هستیم به طوری که در سال گذشته رشد 48 درصدی داشت.

مصطفی اف با اشاره به طرح های گسترده حمل و نقل بین 2 کشور تصریح کرد: هم اکنون خط اتوبوس باکو - نخجوان در مسیر ایران، عبور روزانه سه دستگاه اتوبوس بین خاک اصلی آذربایجان و نخجوان از خاک ایران و به طور هفتگی 2 پرواز بین تهران و باکو وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 58 درصدی ترانزیت بین الملل ایران و آذربایجان

افزایش 58 درصدی ترانزیت بین الملل ایران و آذربایجان