مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-02سياسي

هزینه زندگی اش از تراشیدن سنگ مردگان تأمین می شود


در این روزها که خبر درگذشت دور و بری های مان به گوش می رسد، هر کسی با خودش فکر می کند، نکند ناقوس مرگ برای او هم به صدا درآید؛ آن زمان نزدیکان و اقوام چه کارهایی برای او پس از مرگ انجام خواهند داد؟ - ایسنا/خراسان رضوی در این روزها که خبر درگذشت دور و بری های مان به گوش می رسد، هر کسی با خودش فکر می کند، نکند ناقوس مرگ برای او هم به صدا درآید؛ آن زمان نزدیکان و اقوام چه کارهایی برای او پس از مرگ انجام خواهند داد؟ ولی باید بدانیم سنگ یادبود شاید آخرین چیزی است که برای یک انسان خریداری و روی مزار وی قرار داده می شود.

به عبارتی سنگ قبر اولین شناسنامه انسان است که بعد از مرگ روی مزارش گذاشته می شود تا توسط کسانی که به سراغش می آیند، شناسایی و شناخته شوند.

در هر شهر افرادی هستند که این شناسنامه را برای نصب روی قبر فوت شدگان حکاکی می کنند؛ یکی از فعالان این حوزه در جنوب خراسان رضوی صادق پوراسماعیل است که 37 سال در کار سنگ تراشی و حکاکی مشغول به کار است.

او در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ابتدای کارم در شهرستان گرگان، سنگ کاری ساختمان انجام می دادم.

کارگران از ساعت هفت صبح تا سه عصر کار می کردند و من برای پر کردن اوقات فراغتم به سنگ تراشی آقای مقدم دور میدان امام زاده گرگان می رفتم و کار وی را تماشا می کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه زندگی اش از تراشیدن سنگ مردگان تأمین می شود

هزینه زندگی اش از تراشیدن سنگ مردگان تأمین می شود