مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 17:372023-07-04اقتصادي

انشعابات غیرمجاز و ایجاد تنش آبی در خراسان جنوبی


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: متاسفانه موضوع انشعابات غیرمجاز دلیلی بر تشدید تنش آبی در تابستان پیش رو برای برخی از روستاها و شهرهای استان شده است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ همین که هوا کمی رو به گرمی می گذارد تب تشنگی هم در اغلب نقاط روستایی خراسان جنوبی بالا می رود به طوری که تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شود در ماه های گرم سال به اوج رسیده و شاهد تنش های آبی در برخی از نقاط شهری استان نیز هستیم.

اما آن چه تاثیر فزون تری بر منابع حیاتی خراسان جنوبی می گذارد انشعابات غیرمجازی است که در اغلب روستاهای اقماری مرکز استان و دیگر نقاط خراسان جنوبی وجود دارد.

حال که دیگر شاهد روزهایی داغ تابستان آن هم در اولین ماه این فصل هستیم با مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی همکلام می شویم تا با چند و چون برنامه ریزی ها برای پشت سر گذاشتن فصل گرما سال بیشتر آشنا شویم.

بنا به گفته وی خراسان جنوبی متاثر از 22 سال خشکسالی است و اگر مقایسه ای در مورد میزان بارندگی داشته باشیم این موضوع ملموس تر خواهد بود به طوری که میانگین بارندگی کشور در سال آبی جاری 173 میلی متراست و در مقایسه با میانگین بلند مدت 20 درصد کاهش دارد اما میانگین بارندگی استان در سال زراعی جاری 78 میلیمتر است که نسبت به میانگین بلند مدت ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انشعابات غیرمجاز و ایجاد تنش آبی در خراسان جنوبی

انشعابات غیرمجاز و ایجاد تنش آبی در خراسان جنوبی