مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 13:052023-07-07سياسي

امیرعبداللهیان در باکو؛ از شرکت در نشست «نم» تا دیدار با علی اف و همتای سودانی


وزیر امور خارجه در سفر به باکو ضمن شرکت در نشست جنبش عدم تعهد و رایزنی با برخی از همتایان، دیدارش با الهام علی اف را ثمربخش خواند و در ملاقاتش با سرپرست وزارت خارجه سودان قرار شد روابط دیپلماتیک بزودی از سرگرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روز دوشنبه 12 تیر ماه ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به باکو برای شرکت در نشست جنبش عدم تعهد، با اشاره به نقش مهم و اثرگذار جنبش در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی گفت که در گفت وگوی چهارم تیرماه وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان، جیحون بایراموف بر ضرورت مشارکت ایران در عالی ترین سطح در این اجلاس تأکید داشته و با توجه به اهمیتی که ایران برای این سازمان قائل است و اهمیت روابط دوجانبه با آذربایجان و در پاسخ به دعوت بایراموف، امیرعبداللهیان در نشست باکو شرکت خواهد کرد.

یک روز قبل از آن هم در 11 تیر ماه رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه برای شرکت در نشست کارشناسان ارشد در رأس هیأتی به باکو سفر کرده بود.

  کنعانی با اعلام اینکه امیرعبداللهیان با همتای آذربایجانی خود در این سفر هم دیداری دوجانبه خواهد داشت و دیدارهای دیگری هم در حاشیه این نشست برگزار خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان در باکو؛ از شرکت در نشست «نم» تا دیدار با علی اف و همتای سودانی

امیرعبداللهیان در باکو؛ از شرکت در نشست «نم» تا دیدار با علی اف و همتای سودانی