مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-18سياسي

مجوز تأسیس واحدهای متانولی جدید صادر نشود


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در تشریح گزارش کمیسیون متبوع خود درباره ارزیابی اثر فعالیت پتروشیمی های متانولی بر منابع بخش عمومی، گفت: پیشنهاد می شود مجوز تأسیس واحدهای متانولی جدید صادر نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی خضریان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 27 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره ارزیابی اثر فعالیت پتروشیمی های متانولی بر منابع بخش عمومی گفت: صنعت پتروشیمی از جمله بخش های مهم و تأثیرگذار بر تولید ناخالص ملی است و برای کشورهای دارای ذخایر هیدروکربوری به عنوان صنعت پیشرو شناخته می شود.

در بین محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی ایران، متانول بیشترین سهم حجمی را به خود اختصاص داده است.

اهداف اولیه توسعه این صنعت تأمین مواد اولیه برای توسعه صنایع کشور، اشتغال زایی، استقلال اقتصادی و خودکفایی از طریق تکمیل زنجیره های تولید و صدور محصولات و صیانت از منابع فسیلی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر 9 پتروشیمی فعال متانول ساز با ظرفیت اسمی 14 میلیون تن و تولید واقعی 9 میلیون تن در کشور در حال فعالیت هستند.

بیش از 91 درصد متانول تولیدی این واحدها به صورت خام صادر می شود.

پیش بینی می شود با راه اندازی 6 واحد جدید تا 5 سال آینده، ظرفیت تولید متانول کشور (به عنوان محصول نهایی) به بیش از 23 میلیون تن د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز تأسیس واحدهای متانولی جدید صادر نشود

مجوز تأسیس واحدهای متانولی جدید صادر نشود