مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 16:402023-07-10فرهنگي

بررسی تأثیر فستیوال های غربی بر سینمای خاورمیانه در نشست «کت چرمی»


تز دکترای من درباره تأثیر جشنواره های غربی در سینمای خاورمیانه بود و من با اینکه به جشنواره های زیادی رفته ام اما می گویم تأثیر آن در سینمای ایران در یک دهه گذشته مطلوب نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار هنر خبرگزاری فارس، جلسه نقد و بررسی فیلم کت چرمی شامگاه یکشنبه 18 تیرماه با حضور کوروش جاهد منتقد سینما، زهرا اردکانی فر کارشناس و پژوهشگر حوزه زنان، حسین میرزامحمدی کارگردان، سارا حاتمی بازیگر و مسعود هاشمی نژاد نویسنده در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

زهرا اردکانی فرد با نگاهی به نقد جامعه شناختی فیلم سینمایی  کت چرمی گفت: فیلم سینمایی کت چرمی در عین حال که مشکلی را مطرح می کند به دختران بدسرپرست و زنان آسیب دیده می پردازد و به نسبت این موضوعات با خیریه های فاسد می پردازد.

در عین حال فیلم سیاه نیست، فیلم تلخ است اما سیاه نیست چون روزنه هایی را باز می گذارد و همه درها را به سمت شخصیت یا مساله اجتماعی نمی بندد.

اینکه روزنه هایی را باز می کند مثبت است چون در سال های اخیر هر زمان فیلم اجتماعی داشته ایم شخصیت در یک بن بست قرار گرفته است و به این سوال می رسیم که چطور می خواهد از این موقعیت بیرون برود.

اردکانی فرد ادامه داد: رویکرد فیلم سیاه نیست و این ویژگی مثبت است اما در عین حال فیلم فضایی دارد که گویی خانواده حامی ندارد و از طرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تأثیر فستیوال های غربی بر سینمای خاورمیانه در نشست «کت چرمی»

بررسی تأثیر فستیوال های غربی بر سینمای خاورمیانه در نشست «کت چرمی»