مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 19:092023-07-05بين الملل

توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین 2 کشور


در سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد و رایزنی های انجام شده با مقامات عراقی، در خصوص تنظیم سند راهبردی بین 2 کشور توافق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به بغداد سفر کرده، با مقامات این کشور از جمله رییس جمهور و نخست وزیر دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد و رایزنی هایش با مقامات عراقی، مقامات دو کشور بر تنظیم سند راهبردی بین دو کشور توافق کردند.

علی باقری بعدازظهر دوشنبه 12 تیر ماه برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق و شرکت در پنجمین  نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق به این کشور همسایه  و مسلمان سفر کرد و در جریان این سفر با محمد شیاع السودانی نخست وزیر، عبداللطیف جمال  رشید رییس جمهور عراق ، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ، محسن المندلاوی معاون اول پارلمان عراق، نوری المالکی نخست وزیر پیشین، هادی العامری و چندین شخصیت سنی و مسیحی عراق درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت وگو کرد.

همچنین با حضور علی باقری پنجمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق در بغداد برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین 2 کشور

توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین 2 کشور