مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 09:592023-07-03اقتصادي

زنگنه: دولت در برنامه هفتم توسعه به اصلاح ساختار بودجه توجه ویژه ای کرده است


سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه: دولت در فصل سوم برنامه هفتم، به طور کامل به اصلاح ساختار بودجه توجه کرده است و حتما در مجلس آن را تکمیل خواهیم کرد.

- محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره مباحث پیش آمده درباره بودجه سال 1402گفت: بودجه زمانی تورم زا است که منابع و مصارفی که در آن می آید غیر واقعی باشد و از محل کسری بودجه  استقراض از بانک مرکزی به دولت تحمیل می شود.

وی افزود :قانون بودجه به طور مستقیم تورم زایی ندارد زمانی تورم زا می شود که با کسری بودجه مواجه شود و منابعی که در آن دیده شده غیر واقعی باشد .

عامل دومی که می تواند تورم زا باشد به جهت احکامی است که در لا به لای فصول و تبصره ها به نحوه ای باعث افزایش هزینه های تولید و در نهایت تورم را در سمت تولید افزایش دهد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در ادامه گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی یا افزایش خدمات دولت از موارد دیگری است که باعث ایجاد تورم در بودجه می شود.

وی تاکید کرد: البته یک تورم سومی هم ممکن است به وجود بیاید و آن هم  زمانی است که به نحوی احکام بودجه باعث افزایش تقاضا بشود که این معمولا خیلی به ندرت پیش می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: دولت در برنامه هفتم توسعه به اصلاح ساختار بودجه توجه ویژه ای کرده است

زنگنه: دولت در برنامه هفتم توسعه به اصلاح ساختار بودجه توجه ویژه ای کرده است