مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 18:052023-07-13اقتصادي

مبارزه بیولوژیکی در حوزه کشاورزی بر آفت کش ها برتری دارد


رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبارزه بیولوژیکی بر مبارزه با آفات به شکل شیمیایی و استفاده از سموم برتری دارد و باید از این روش بهترین بهره را برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین رنجبر عصر پنجشنبه در جریان بازدید از بزرگترین شهرک گلخانه ای در پارس آباد اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به زارعین توصیه می کند تا در مبارزه با آفات بخش کشاورزی از روش های بیولوژیکی استفاده کرده و کمتر به سمت استفاده از آفت کش ها به شکل شیمیایی حرکت کنند.

وی اثرات زیست محیطی و مخاطرات سلامت تولید محصولات زراعی و باغی را در استفاده از سموم شیمیایی یادآور شد و تصریح کرد: برای کاستن از آثار نامطلوب سموم شیمیایی باید به روش بیولوژیکی روی آورده و از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در منطقه مغان با تنوع تولید محصولات روبه رو هستیم که مجموعه بزرگ کشت و صنعت مغان و پارس باید در بهره گیری از این توانمندی ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی استفاده شایسته و بهتری را از روش های بیولوژیکی داشته باشند.

رنجبر افزود: برای مقابله با ملخ مراکشی در شمال استان، ضروری است تا راهکارهای درست و منطقی در پیش گرفته شده و در قالب قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی که با محوریت استان اردبیل در شمالغرب کشور راه اندازی می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه بیولوژیکی در حوزه کشاورزی بر آفت کش ها برتری دارد

مبارزه بیولوژیکی در حوزه کشاورزی بر آفت کش ها برتری دارد