مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 08:502023-07-18بين الملل

پرواز معنادار جنگنده های آمریکایی بر فراز خلیج فارس / پیام واشنگتن برای اعراب


«شاید مهم ترین پیام آمریکا از اعزام این جنگنده ها نه برای ایران بلکه برای اعراب است.

زیرا یکی از اعتراضات اصلی کشورهای عربی در خصوص اینکه آمریکا تعهداتش در منطقه را کاهش داده، - سومین معنای فرستادن اف- 16های آمریکایی به منطقه با توجه به ویژگی های متوسط این جنگنده ها در مقایسه با اف 35 ها یا بمب های سنگر شکن می تواند این باشد که واشنگتن در حوزه بازدارندگی دست به اقدامی زده اما اقدامی که تبعات و پیامدهای تنش زا ندارد.

زیرا ایالات متحده می توانست به جای اف- 16، بمب افکن سنگرشکن یا اف- 35 به منطقه بفرستد که هر دو به لحاظ بازدارندگی پیامدهای بیشتری دارند.

    اما اینکه آمریکایی ها ترجیح دادند برای نشان دادن عزم برای بازدارندگی یا آنچه تهدیدهای ایران در آبراه های بین المللی می خوانند، اف- 16 بفرستند، خود نشان دهنده آن است که واشنگتن ضمن علاقه مندی به بازدارندگی نمی خواهد سطح تنش با تهران افزایش پیدا کند.

اگر این سناریو درست باشد چرا آمریکا این ملاحظه را دارد؟ در پاسخ می توان اشاره کرد که شاید مذاکرات همچنان ادامه دارد و شاید برای امتیاز گرفتن از ایران از این اهرم فشار استفاده می کنند.

    احتمالا ایالات متحده برای فشار علیه ایران، کف و سقفی تعریف کرده و اگر از آن سقف فراتر برود، می داند که شاید منجر به افزایش تنش شود و مذاکرات برهم بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز معنادار جنگنده های آمریکایی بر فراز خلیج فارس / پیام واشنگتن برای اعراب

پرواز معنادار جنگنده های آمریکایی بر فراز خلیج فارس / پیام واشنگتن برای اعراب