مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-06سياسي

تأکید امیرعبداللهیان بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی در دیدار همتای عراقی


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای عراقی در باکو ضمن تأکید بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی 2 کشور، از پیشرفت روند همکاری های ایران و عراق ابراز خرسندی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز (پنجشنبه) 15 تیر ماه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو، در دیداری در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه های مختلف به گفت وگو و رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن نقش منطقه ای عراق، روابط ایران و عراق را در بهترین شرایط توصیف و از اینکه موضوعات مختلف حوزه همکاری ها به شکل مناسبی در حال پیگیری و پیشرفت است، ابراز خرسندی کرد.

توافقنامه امنیتی و اجرای دقیق آن از دیگر موضوعات مورد توجه وزیر امور خارجه ایران در این دیدار بود که از سوی وزیر خارجه عراق جدیت این کشور در ثبات و امنیت منطقه مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، 28 اسفند ماه 1401 طی مراسمی با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، توافقنامه همکاری های مشترک امنیتی ایران و عراق توسط علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق امضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید امیرعبداللهیان بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی در دیدار همتای عراقی

تأکید امیرعبداللهیان بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی در دیدار همتای عراقی