مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:052023-07-02اقتصادي

«نایسر» شهری که حتی یک متر مربع فضای سبز ندارد


ناحیه منفصل شهری «نایسر» با 70 هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین مناطق حاشیه نشین شهری در کشور بوده و ساکنان آن با انواع محرومیت ها دست و پنجه نرم می کنند.

- سنندج - ناحیه منفصل شهری نایسر با 70 هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین مناطق حاشیه نشین شهری در کشور بوده و ساکنان آن با انواع محرومیت ها دست و پنجه نرم می کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - نایسر تا سال 1375 روستایی با جمعیت کمتر از هزار نفر بود اما از اواخر دهه 1370 با افزایش سرسام آور اجاره بها در سنندج روند افزایش جمعیت در نایسر نیز آغاز شد.

طی سال های 1375 تا 1383 متوسط نرخ رشد جمعیت در روستاهای پیرامون شهر سنندج 21 درصد بوده و نایسر با 36/7 درصد بیشترین نرخ رشد جمعیت را در این بازهٔ زمانی داشته است.

در این دوران نایسر ویژگی های روستایی خود را از دست داده و زمین های آن تغییر کاربری پیدا کرده و به محل ساخت و ساز عمدتاً غیرقانونی واحدهای مسکونی بی کیفیت و غیراستاندارد تبدیل شد.

شهرداری سنندج در سال 1384 به پژوهش بر روی روستاهای حاشیه شهر می پردازد و در سال 1385 طرح مطالعاتی دیگری را با عنوان طرح توسعه و عمران جامع سنندج به انجام می رساند.

در نتیجه این طرح های پژوهشی و به ویژه مرحله دوم طرح توسعه و عمران جامع سنندج ، روستای نایسر در سال 1388 با مصوبهٔ شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نایسر» شهری که حتی یک متر مربع فضای سبز ندارد

«نایسر» شهری که حتی یک متر مربع فضای سبز ندارد