مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-03سياسي

علت اهمیت منطقه حفاظت شده «قرخود» در خراسان شمالی


رییس اداره زیستگاه ها و امور مناطق اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: منطقه حفاظت شده قرخود یکی از مناطق شاخص حفاظت شده در این استان است.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره زیستگاه ها و امور مناطق اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: منطقه حفاظت شده قرخود یکی از مناطق شاخص حفاظت شده در این استان است.

روح الله لایق در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: منطقه حفاظت شده قرخود در غرب خراسان شمالی و در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد که با مساحت 43 هزار و 216 هکتار در سال 1350 تحت حفاظت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: هم مرز بودن منطقه حفاظت شده قرخود با پارک ملی گلستان سبب شده تا این منطقه تبدیل به یکی از مناطق شاخص و پراهمیت شود.

لایق افزود: در واقع در دهه 40 یا 50 منطقه حفاظت شده قرخود جزیی از پارک ملی گلستان بوده که در آن زمان مدیریت منطقه نیز بر عهده استان خراسان بزرگ قرار داشت اما بعد از تصویب قانون شکار و صید و محول شدن اجرای آن به سازمان محیط زیست و اعمال مدیریت های جداگانه پارک ها، این منطقه از پارک ملی گلستان جدا شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرخود هنوز جزیی از پارک ملی گلستان بود، مدیریت منطقه بهتر بود و یا خیر؟ توضیح داد: در واقع پارک های ملی دارای مدیریت های مستقل و اعتبار مستقل هستند که این امر سبب می شود تا مدیریت آن ها نیز بهتر صورت گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اهمیت منطقه حفاظت شده «قرخود» در خراسان شمالی

علت اهمیت منطقه حفاظت شده «قرخود» در خراسان شمالی