مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 18:452023-07-01اقتصادي

رشد 3 درصدی اهدای خون در بهار امسال


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از افزایش 3 درصدی اهدای خون در کشور در بررسی های آماری سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، اظهار داشت: در بهار امسال 593 هزار و 862 واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (1401)، استان لرستان با بیش از 44 درصد، استان گلستان با بیش از 17 درصد و خراسان شمالی با بیش از 16 درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: در استان تهران در بهار امسال 98 هزار و 558 واحد خون از سوی داوطلبان، اهدا شده است.

حاجی بیگی گفت: در نخستین فصل از سال جاری شاخص اهدای خون مستمر 54 درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

وی افزود: اکنون استان های سمنان با بیش از 66 درصد، یزد با بیش از 63 درصد و گلستان با بیش از 61 درصد بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده اند و در عین حال در استان های ایلام، خراسان شمالی و خوزستان این شاخص بیش از سایر استان ها رشد داشته است که نشان دهنده تلاش مناسب برای وفادارسازی اهداکنندگان در این استان ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 3 درصدی اهدای خون در بهار امسال

رشد 3 درصدی اهدای خون در بهار امسال