مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:362023-07-11اقتصادي

نبود نیروی انسانی متخصص، عامل افت کیفیت نان در لرستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، حجت بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اینکه تاکنون 225 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: رشد خرید گندم نسبت به سال گذشته تا کنون 107 درصد بوده است.

وی بیان کرد: پیش بینی ما خرید 400 هزار تن گندم از کشاورزان است، یعنی صد هزار تن مازاد بر نیاز استان، این در حالی است که سال گذشته 275 هزار تن از کشاورزان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: مبلغی که بابت خرید 400 هزار تن گندم قرار است پرداخت شود، حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

همچنین تاکنون 2 هزار تن کلزا خریداری شده که نسبت به سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است.

به گفته بیرانوند سال گذشته 13 هزار تن کالای اساسی شامل برنج و شکر در استان توزیع شد، امسال هم تاکنون 2 هزار و 500 تن کالای اساسی توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ظرفیت نگهداری غلات استان را 850 هزار تن عنوان کرد و افزود: نیاز استان 300 هزار تن است، یعنی ما برای نگهداری غلات استان از ظرفیت مناسبی برخوردار هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به اینکه 13 کارخانه آرد در استان وجود دارد، گفت: ظرفیت اسمی کارخانجات آرد استان 706 هزار تن است، در حالی که نیاز استان 278 هزار تن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود نیروی انسانی متخصص، عامل افت کیفیت نان در لرستان

نبود نیروی انسانی متخصص، عامل افت کیفیت نان در لرستان