مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-20اجتماعي

حسینیه ایران سیاه پوش سیدالشهدا


یزد؛ حسینیه ایران این روزها رخت عزا به تن کرده و حسینیه ها و تکایا یکی پس از دیگری سیاه پوش می شوند تا عزاخانه امام حسین (ع) را برای پذیرایی از سوگواران آماده کنند.

- یزد- یزد؛ حسینیه ایران این روزها رخت عزا به تن کرده و حسینیه ها و تکایا یکی پس از دیگری سیاه پوش می شوند تا عزاخانه امام حسین (ع) را برای پذیرایی از سوگواران آماده کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: پوش کشی یکی از آیین های مرسوم در محلات قدیمی شهر یزد است که هر سال از اوایل محرم و حتی یک هفته قبل از آغاز ماه محرم با حضور اعضای هیأت مذهبی محله با عشق و علاقه با مدیریت بزرگترها و فعالیت جوان تر ها انجام می شود.

تزیین فضا با پارچه های سیاه و سبز و نقش بستن آنها به پارچه هایی با نماد شیر و شمشیر یکی از ویژگی های مجالس عزاداری امام حسین (ع) در یزد است.

محله ها برای عزاداری سرور و سالار شهیدان آماده شده، سر هر کوچه پرچم های یا حسین نصب شده و برخی با عشق و ارادت خاصی که به امام حسین (ع) دارند، در ورودی خانه هایشان نیز پرچم سرخ یا سیاه به منزله عزاداری نصب کرده اند.

اما یکی از شاخص های عزاداری یزدی ها، اشعار زیبا و معنادار، نوحه خوان های مسلط و خوش صدا و نظم و ترتیب در مراسم عزاداری به ویژه سینه زنی و نخل برداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینیه ایران سیاه پوش سیدالشهدا

حسینیه ایران سیاه پوش سیدالشهدا