مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 20:352023-07-16سياسي

هیچ زندانی واجد شرایطی نباید از داشتن پابند الکترونیک محروم باشد


رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اجرای سند تحول قضایی گفت: نباید هیچ زندانی واجد شرایطی از داشتن پابند الکترونیک محروم بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام موسوی در اولین همایش راهبردی تبیین ظرفیت های مراقبت الکترونیک و زندان مجازی در حوزه تحول قضایی و توسعه حقوق شهروندی در سخنانی با بیان اینکه توجه و اجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون سند تحول قضایی یک وظیفه مهم برای تمام کارگزاران نظام در تمام حوزه ها به ویژه دستگاه قضایی است گفت: نباید هیچ زندانی واجد شرایطی از امکان داشتن پابند الکترونیک محروم باشد.

 وی افزود: رعایت اصل شخصی بودن مجازات ها ایجاب می کند که بجز زندانی فرد دیگری از وابستگان وی، از اعمال مجازات حبس دچار آسیب نشوند؛ لذا پایند الکترونیک ظرفیت و فرایندی مترقی برای رعایت حقوق شهروندی، توسعه عدالت کیفری و تحول قضایی است که در اختیار قضات قرار گرفته است تا بتوانند تبعات و آثار ناخوشایند اعمال مجازات زندان بر زندانی و خانواده وی را به حداقل ها کاهش دهند.

رییس دستگاه قضایی فارس با اشاره به اینکه پابند الکترونیک قابلیت نظارت دقیق، میدانی و مستمر بر رفتار و فعالیت های زندانی را در اختیار مراجع قضایی قرار می دهد تصریح کرد: قضات توجه کنند افرادی که واجد شرایط برخورداری از پابند الک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ زندانی واجد شرایطی نباید از داشتن پابند الکترونیک محروم باشد

هیچ زندانی واجد شرایطی نباید از داشتن پابند الکترونیک محروم باشد