مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:252023-07-10اقتصادي

کاهش جوجه ریزی موجب گرانی مرغ می شود


کاهش جوجه ریزی موجب گرانی قیمت مرغ گرم در شهرستان اردستان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد امینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی از عواملی که این روزها موجب گرانی قیمت مرغ گرم در شهرستان اردستان شده کاهش جوجه ریزی است و با وجود اینکه قول داده شد که جوجه ریزی افزایش یابد ولی به دلیل کمبود نهاده ها این امر محقق نشد.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید مرغ پس از گرانی گوشت قرمز، افزود: هزینه های تولید مرغ برای مرغدار بیشتر شده و مرغدار مجبور است 10 تا 15 درصد بیش از نرخ مصوب بفروشد همچنین قیمت مرغ زنده نیز کیلویی 52 هزار تومان بوده اما به دلیل افزایش هزینه ها برای مرغدار مجبور شده بین 58 تا 60 تومان بفروشد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: به موقع نرسیدن نهاده های مرغدار و مجبور کردن مرغدار به اینکه برای تهیه نهاده از بازار آزاد اقدام به تهیه کنند موجب گرانی می شود و قیمت های بازار آزاد نسبت به قیمت دولتی نیز گران تر است.

امینی خاطرنشان کرد: قیمت مصوب برای جوجه یک روزه 15 هزار و 900 تا 16 هزار و 900 تومان است ولی در بیشتر مرغداری هایی که نسبت به تهیه جوجه برای یک دوره پرورش اقدام می کنند به 24 هزار تومان نیز می رسد همچنین در این چند تقاضا خرید مرغ افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جوجه ریزی موجب گرانی مرغ می شود

کاهش جوجه ریزی موجب گرانی مرغ می شود