مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 13:402023-07-22فرهنگي

دبیر جشنواره تئاتر فجر چه کسی است؟


هرچند انتظار می رفت دبیر دوره بعدی جشنواره تئاتر فجر تاکنون مشخص شده باشد، هنوز این اتفاق رخ نداده و این در حالی است که تیر ماه را به هم به پایان رسانده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعیین دبیر جشنواره تئاتر فجر به دلیل جایگاه مهم این جشنواره که تا سال های متمادی به عنوان ویترین تئاتر کشور شناخته می شد، همواره اهمیت بالایی داشته است تا جایی که در بعضی دوره ها مرکز هنرهای نمایشی هم تصمیم گرفت به سبک جشنواره تئاتر دانشگاهی، دبیر دوره بعدی جشنواره فجر را در اختتامیه دوره جاری معرفی کند تا دبیر منتخب حدود یک سال برای برنامه ریزی های خود زمان داشته باشد.

در آن دوره ها یکی از انتقادهای جامعه تئاتری، نداشتن یک اساسنامه مشخص در برگزاری جشنواره بود؛ کمبودی که سبب می شد هر سال در شکل برگزاری جشنواره سلیقه دبیر، دخیل شود.

در چند سال گذشته نه تنها هیچ گام موثری برای تدوین اساسنامه ای ثابت و قابل استناد برداشته نشده، بلکه انتخاب دیر هنگام دبیران هم مشکلی بر مشکلات پیشین افزوده است.

البته چند سالی است که اجرای عمومی آثار نمایشی، دیگر در گرو حضور در جشنواره فجر نیست، بنابراین برخی از گروه های تئاتری ترجیح می دهند نمایش های خود را در شرایطی آرام تر برای اجرا آماده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر جشنواره تئاتر فجر چه کسی است؟

دبیر جشنواره تئاتر فجر چه کسی است؟