مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 08:102023-06-28سياسي

بیانیه تشکل های شاهد و ایثارگر به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی


در روزهای هفتم و هشتم تیرماه 1366 هجری شمسی، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب های شیمیایی به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و مردم بی گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قرار دادند.

- در روزهای هفتم و هشتم تیرماه 1366 هجری شمسی، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب های شیمیایی به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و مردم بی گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تشکل های شاهد و ایثارگر به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است: در روزهای هفتم و هشتم تیرماه 1366 هجری شمسی، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب های شیمیایی به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و مردم بی گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قرار دادند.

همچنین حملات شیمیایی این رژیم علیه سربازان ایرانی در طول جنگ، همواره ادامه یافت و این امر در حالی بود که دولت عراق، خود به تنهایی توان ساخت سلاح های میکروبی و شیمیایی را نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه تشکل های شاهد و ایثارگر به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی

بیانیه تشکل های شاهد و ایثارگر به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی