مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-16سياسي

جشنواره شعر آیینی «سروت اَمرداد» برگزار می شود


دبیر علمی جشنواره استانی شعر «سروت اَمرداد» گفت: این جشنواره برای اولین بار در استان گیلان در راستای ارج گذاری به فرهنگ و ادبیات پارسی و آیینی برگزار می شود.

- ایسنا/گیلان دبیر علمی جشنواره استانی شعر سروت اَمرداد گفت: این جشنواره برای اولین بار در استان گیلان در راستای ارج گذاری به فرهنگ و ادبیات پارسی و آیینی برگزار می شود.

اسماعیل محمدپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سروت اَمرداد به معنی سرود جاودانگی است اظهار کرد: این جاودانگی به مقام حضرت سیدالشهدا(ع) بر می گردد که کم کم به روزها و شب های سوگواری این امام شهید نزدیک می شویم و این موضوع بخش ویژه جشنواره را تشکیل می دهد.

وی گفت: جشنواره در دو بخش آزاد و ستایش و سوگ سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران و خاندان گرامی ایشان برگزار می شود و هر شرکت کننده می تواند تا 15 مرداد ماه در قالب شعر سنتی و شعر نو، حداقل 25 قطعه مرتبط با موضوعات جشنواره به نشانی پست الکترونیکی jashnvarehg@gmail.

com ارسال کند.

این شاعر و پژوهشگر گیلانی ضمن دعوت از تمامی شاعران استان برای شرکت در جشنواره، بیان کرد: سه کتاب برگزیده جشنواره با سرمایه گذاری انتشارات رَج، انتشارات آوای غزل و انتشارات گیل و دیلم چاپ و منتشر خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره شعر آیینی «سروت اَمرداد» برگزار می شود

جشنواره شعر آیینی «سروت اَمرداد» برگزار می شود