مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 07:302023-07-17اجتماعي

انتخاب اسم «اوزوم» و «بهار» برای پلنگ های جاجرم


مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: بررسی های اولیه نشان از حضور 4 قلاده پلنگ در این منطقه دارد و 2 گونه که دارای کلید شناسایی بودند به نام های «اوزوم» (پلنگ نر) و «بهار» (پلنگ ماده) نامگذاری شدند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: بررسی های اولیه نشان از حضور 4 قلاده پلنگ در این منطقه دارد و 2 گونه که دارای کلید شناسایی بودند به نام های اوزوم (پلنگ نر) و بهار (پلنگ ماده) نامگذاری شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، احمد صفرزاده در این خصوص اظهار کرد: اوزوم و بهار نام کوه هایی در شهرستان جاجرم است که در سال های اخیر در وضعیت مناسب زیستگاهی برای پلنگ ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت وحوش با تلاش محیط بانان محقق شده است، افزود: با افزایش جمعیت قوچ، میش، کل و بز، جمعیت گوشتخواران از جمله پلنگ نیز در این کوه ها افزایش یافته و در سال های اخیر، دوربین همیاران و تله ای ده ها مرتبه پلنگ های این زیستگاه را ثبت کردند.

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تعارضات این گونه نادر و مهم که در راس هرم غذایی قرار دارد پروژه شناسایی، نامگذاری و تهیه نقشه پراکنش و ظرفیت های زیستگاهی در دستور کار این اداره قرار گرفته است و با دریافت تصاوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب اسم «اوزوم» و «بهار» برای پلنگ های جاجرم

انتخاب اسم «اوزوم» و «بهار» برای پلنگ های جاجرم