مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 16:452023-07-12پزشكي

ایران از طب سنتی قوی و توانمندی برخوردار است


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت:ایران از طب سنتی قوی و توانمندی برخوردار است، اما از نظر آکادمیک نوپا بوده و برای توسعه علمی و منطقی نیاز به حمایت های بیشتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، نفیسه حسینی یکتا،مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه طب سنتی سهم خوبی را از تأمین سلامت مردم در سیستم سلامت کشور دارد، گفت: ایران از طب سنتی قوی و توانمندی برخوردار است، اما از نظر آکادمیک نوپا بوده و برای توسعه علمی و منطقی نیاز به حمایت های بیشتری دارد.

وی با اشاره به ماده (5-2) بند (ج) مورد 38 مصوبه سند گیاهان دارویی و طب سنتی، تصریح کرد: طبق این بند، باید اعتباراتی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی برای تحقیقات در حوزه طب ایرانی و مکمل اختصاص یابد که امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد تحول چشمگیر در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه طب سنتی باشیم.

حسینی یکتا با بیان اینکه طب ایرانی ظرفیت های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت های بیشتر، قطعا شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه خواهیم بود،تصریح کرد: توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می شود که امکان سوء استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از طب سنتی قوی و توانمندی برخوردار است

ایران از طب سنتی قوی و توانمندی برخوردار است