مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 05:052023-07-22پزشكي

هر وعده قلیان معادل مصرف تا 100 نخ سیگار/لزوم اجرای کامل قوانین مبارزه با دخانیات


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح شایع ترین بیماری های مرتبط با دخانیات، اجرای کامل قوانین مبارزه با دخانیات را خواستار شد و گفت: - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح شایع ترین بیماری های مرتبط با دخانیات، اجرای کامل قوانین مبارزه با دخانیات را خواستار شد و گفت: افزایش مالیات بر دخانیات به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر کاهش مصرف مؤثر است.

دکتر سید محمد طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ذغال قلیان دارای منوکسیدکربن است و خطرات مصرف آن را افزایش می دهد، گفت: سوخت ذغالی حاوی آهن، منوکسیدکربن و مواد شیمیایی است که سرطان زا هستند.

درجه حرارت و دود ناشی از سیگار حدود 600 درجه و در قلیان بسیار بالاتر است و ذغال های نیمه سوخته گاز منوکسیدکربن را مستقیم به ریه منتقل می کنند.

نفوذ دود قلیان تا انتهای ریه وی افزود: در مصرف قلیان، مکش ریوی است و باید ریه ها را پر کرد؛ در حالی که در کشیدن سیگار مکش دهانی است و دود آن قورت داده می شود بنابراین؛ دود قلیان تا انتهای ریه نفوذ می کند.

هر وعده قلیان معادل مصرف تا 100 نخ سیگار وی با تاکید بر اینکه مصرف دخانیات مهم ترین عامل مرگ های قابل پیشگیری است، اظهار کرد: دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از 4هزار ماده شیمیایی است و بیش از 40 نوع از آنها مواد محرک یا سمی و سرطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر وعده قلیان معادل مصرف تا 100 نخ سیگار/لزوم اجرای کامل قوانین مبارزه با دخانیات

هر وعده قلیان معادل مصرف تا 100 نخ سیگار/لزوم اجرای کامل قوانین مبارزه با دخانیات