مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 17:202023-07-14اقتصادي

بیش از 3 میلیون تن شیشه در کشور تولید می شود


تولید شیشه در کشور امسال از مرز 3 میلیون تن گذشت و 35 درصد از این میزان تولید را صادر کرده ایم.

- دبیر انجمن صنعت شیشه ایران گفت: تولید شیشه در کشور امسال از مرز 3 میلیون تن گذشت و 35 درصد از این میزان تولید را صادر کرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسین زجاجی، دبیر انجمن صنعت شیشه ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه، تجهیزات و ماشین آلات وابسته با اشاره به تولید 3 میلیون تن شیشه در کشور که 35 درصد آن صادر شده است، گفت: یک میلیون و 850 هزار تن از تولیدات شیشه ما در حوزه شیشه های تخت است، 380 هزار تن هم بلور تولید می کنیم و همچنین 870 هزار تن بطری تولید کرده ایم.

وی ادامه داد: حدود 95 درصد نیاز کشور به شیشه ساختمان در داخل تولید می شود، همچنین در تولید بطری، همه نیاز دارویی و صنایع غذایی در داخل تأمین و بیش از 35 درصد تولیدات این بخش از صنعت نیز صادر می شود.

زجاجی با بیان اینکه باید الگوی مصرف شیشه در کشور تغییر کند، گفت: ما برای صرفه جویی انرژی می توانیم از شیشه های 2 جداره یا پوشش دار در ساختمان ها استفاده کنیم و یا اکنون در حوزه بسته بندی بیشتر از بطری های پلاستیکی استفاده می کنیم که آثار زیست محیطی مخربی دارند و بطری های شیشه ای کمتر استفاده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 میلیون تن شیشه در کشور تولید می شود

بیش از 3 میلیون تن شیشه در کشور تولید می شود