مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-08اجتماعي

امکان آموزش 7 زبان خارجی در مدارس فراهم شد


بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد علاوه بر زبان انگلیسی، امکان آموزش زبان های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی در مدارس فراهم شود.

- مصوبه هزار و بیست و ششمین (1026)  جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای عملیاتی کردن راهکار 5-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی- ایرانی و اصلاح مصوبه جلسه 678 شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ دوم آبان 1381 به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود حسب نیازها و تقاضای اجتماعی جدید و با رعایت اصل تنوع بخشی به زبان های خارجی، علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

وزارت آموزش و پرورش موظف است: 1- برنامه درسی زبان های خارجی را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

  2- مواد و منابع آموزشی- تربیتی مبتنی بر برنامه درسی زبان های خارجی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را با مشارکت سایر بخش های دولتی و غیردولتی تألیف، تدوین، متناسب سازی یا معرفی نماید.

3- با اولویت برگزاری کلاس های حضوری، در مناطقی که امکان ارائه حضوری زبان های غیرانگلیسی وجود ندارد، از طریق آموزش های غیرحضوری یا ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان آموزش 7 زبان خارجی در مدارس فراهم شد

امکان آموزش 7 زبان خارجی در مدارس فراهم شد