مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 11:502023-07-21بين الملل

اقدامات تنبیهی جهان اسلام علیه سوئد؛ از قطع روابط تا تحریم


کشورهای اسلامی و نهادهای منطقه ای ضمن محکومیت تداوم جنایت هتک حرکت قرآن کریم در سوئد، حمایت و هماهنگی کامل خود را از اقدامات تنبیهی علیه دولت استکهلم، -   حمایت های حزبی و پارلمانی از تصمیم دولت عراق هم قابل توجه بود.

مقتدی الصدر رییس ائتلاف سائرون، نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون، حیدر العبادی رییس ائتلاف النصر، ائتلاف سُنی العزم ، حزب تقدم ، محمد الحلبوسی رییس پارلمان این کشور و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با انتشار بیانیه های جداگانه ای حمایت خود از تصمیم دولت السودانی جهت قطع روابط با سوئد اعلام کردند.

قیس الخزعلی ، رییس عصائب اهل الحق در بیانیه ای خواستار اخراج فوری سفیر سوئد و کارکنان سفارت این کشور در بغداد شد.

محسن المندلاوی نائب رییس پارلمان عراق در بیانیه ای از همه کشورهای مسلمان خواست تا در برابر حوادث سوزاندن قرآن که تلاش برای ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی است، متحد شوند.

همچنان که الصدر روز گذشته و در توییت دوم خود، تصریح کرد: از عربستان و ایران می خواهم در قبال حادثه آتش زدن قرآن موضع بگیرند.

عربستان وزارت امور خارجه عربستان سعودی شب گذشته اعلام کرد که این کشور کاردار سفارت سوئد را احضار خواهد کرده و از دولت سوئد خواهد خواست تا تمامی اقداماتی که مخالف با تمامی آموزه های دینی بوده را متوقف کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات تنبیهی جهان اسلام علیه سوئد؛ از قطع روابط تا تحریم

اقدامات تنبیهی جهان اسلام علیه سوئد؛ از قطع روابط تا تحریم