مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:152023-06-24اقتصادي

زندان هزینه بر است؛ حبس باید آخرین راه حل مجازات باشد


رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: استفاده از مجازات و ابزار کیفر باید آخرین راه حل باشد نه اولین راه حل؛ چون پر هزینه است زندانی کردن افراد علاوه بر هزینه های مادی برای فرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران دادگستری کرمانشاه را به لحاظ ملاقات مردمی جزء سه استان اول کشور دانست و اظهار کرد: از شهریور 98 تا امسال، 529 هزار ملاقات مردمی داشتیم.

وی در کل عملکرد دادگستری استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: یکی از دلایل تجدید مکرر اوقات دادرسی به دلیل امر ابلاغ بوده که سامانه ثنا این مشکل را حل و فصل کرده بطوریکه الان نزدیک به 97 درصد ابلاغ ها ثبت ثنا است.

*راه های کاهش مراجعه به دادگاه ها رییس کل دادگستری استان کرمانشاه سطح مطالبات مردم از حوزه دادگستری را بالا دانست و گفت: هر چه این مطالبات کمتر و مراجعات برای مسائل قضایی و حقوقی کم تر باشد بهتر به مسائل رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: بیشترین مطالبات مردمی عدم پذیرفتن رأی قاضی است که اساسا با قانون و اختیارات قانونی منطبق نیست.

توسلی زاده یکی از راه های کاهش این همه مراجعه مردمی را عدم اطلاع از قوانین عنوان کرد و یادآور شد: نیاز نیست مردم حقوقدان باشند، ولی آشنایی با حقوق اولیه خود داشته باشند، مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندان هزینه بر است؛ حبس باید آخرین راه حل مجازات باشد

زندان هزینه بر است؛ حبس باید آخرین راه حل مجازات باشد