مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-01اقتصادي

فقط 10 درصد ظرفیت باختر بیوشیمی فعال است


ماجرای باختر بیوشیمی به بیش از چهار سال پیش برمی گردد، زمانی که اولین کارخانه داروسازی غرب کشور نتوانست زیان ده بودن تولیداتش را تحمل کند و تن به تعطیلی اجباری داد.

- ایسنا/کرمانشاه ماجرای باختر بیوشیمی به بیش از چهار سال پیش برمی گردد، زمانی که اولین کارخانه داروسازی غرب کشور نتوانست زیان ده بودن تولیداتش را تحمل کند و تن به تعطیلی اجباری داد.

این واحد تولیدی عظیم با تولید 140 قلم دارو به عنوان یکی از کارخانجات اصلی داروسازی در کشور محسوب می شد که بعد از حدود 35 سال فعالیت، چندسالی است به دلیل عدم تناسب قیمت دارو با هزینه های تمام شده آن زیان ده شده و به ناچار چهارسال است که تولیدات خود را متوقف کرده است.

با توجه به اهمیت فعالیت این کارخانه داروسازی، در دی ماه سال گذشته با انجام برخی مساعدت ها و قول همکاری های بیشتر از سوی مسئولین، این واحد عظیم تولیدی مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

اما این آغاز کار مجدد، تنها با 10 درصد ظرفیت کارخانه صورت گرفته و علی رغم گذشته پنج ماه از فعالیت مجدد، همچنان 90 درصد ظرفیت کارخانه غیرفعال است.

آنطور که مسئولان کارخانه باختر بیوشیمی می گویند، تولیدات این کارخانه در حال حاضر از حدود 130 قلم دارو به تولید تنها پنج قلم دارو رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 10 درصد ظرفیت باختر بیوشیمی فعال است

فقط 10 درصد ظرفیت باختر بیوشیمی فعال است