مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 10:202023-06-29سياسي

ایران از کانادا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد


معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران به علت نقض مصونیت بین المللی دولت ایران دعوایی علیه دولت کانادا را نزد دیوان بین المللی دادگستری به عنوان رکن اصلی قضایی سازمان ملل متحد اقامه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، دولت جمهوری اسلامی ایران به علت نقض مصونیت بین المللی دولت ایران دعوایی علیه دولت کانادا را نزد دیوان بین المللی دادگستری به عنوان رکن اصلی قضایی سازمان ملل متحد اقامه کرد.

  مرکز امور حقوقی بین المللی معاونت حقوقی رییس جمهور به نمایندگی از دولت ایران در دادخواستی که به دیوان بین المللی دادگستری تسلیم کرد، ضمن اشاره به اقدامات دولت کانادا در نقض قواعد حقوق بین الملل (مصونیت دولت ها)  از دیوان خواسته است که دولت کانادا را ملزم سازد تا نقض مصونیت دولت ایران در دادگاه های آن کشور را متوقف سازد، خسارات وارده به ایران را جبران نماید و از تکرار این تخلفات در آینده خودداری کند.

شروع تخلفات دولت کانادا از اصول و قواعد حقوق بین الملل و اقدامات غیرقانونی آن کشور علیه ایران به شهریور 1391 باز می گردد که کانادا روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و به دلایل واهی و نامشروع، ایران را در فهرست کشور های حامی تروریسم قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از کانادا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد

ایران از کانادا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد