مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-05بين الملل

بایدن امروز با نخست وزیر سوئد دیدار می کند


بایدن قرار است امروز (چهارشنبه) در کاخ سفید و به نشانه همبستگی میزبان نخست وزیر سوئد باشد چون ایالات متحده به دنبال پیوستن این کشور نوردیک به ناتو آن هم یک هفته پیش از نشست این ائتلاف نظامی است.

- بایدن قرار است امروز (چهارشنبه) در کاخ سفید و به نشانه همبستگی میزبان نخست وزیر سوئد باشد چون ایالات متحده به دنبال پیوستن این کشور نوردیک به ناتو آن هم یک هفته پیش از نشست این ائتلاف نظامی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید در بیانیه ای آورده است: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و اولف کریسترسن، نخست وزیر سوئد قرار است به بررسی همکاری امنیتی رو به افزایش پرداخته و بر دیدگاه خود مبنی بر اینکه سوئد باید هرچه سریعتر به ناتو ملحق شود، تاکید کنند.

دو طرف همچنین به بررسی جنگ اوکراین و اوضاع پیرامون چین می پردازند.

سوئد و فنلاند به سیاست دیرینه خود درباره بی طرفی نظامی پس از حمله 24 فوریه 2022 روسیه به اوکراین پایان دادند و هر دو درخواست عضویت در ناتو را ارائه کردند و دنبال حمایت از سوی این ائتلاف نظامی هستند.

فنلاند یا داشتن بیش از 1300 کیلومتر مرز مشترک با روسیه در آوریل 2023 به ناتو ملحق شد؛ اما عضویت سوئد همچنان از سوی ترکیه و مجارستان به تعویق افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن امروز با نخست وزیر سوئد دیدار می کند

بایدن امروز با نخست وزیر سوئد دیدار می کند