مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 22:262023-06-23سياسي

آیت الله حسینی بوشهری: روحانیت از طریق عمل و گفتار خود دین را تبلیغ کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعی از روحانیون و ائمه جماعات فعال در عرصه های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی کشور سوریه با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کردند.

رییس جامعه مدرسین در این دیدار با اشاره به نقش الگویی روحانیت در جامعه گفت: مسئولیت الگو بودن برای جامعه، بر عهده روحانیت است و این بُعد دیگری از تبلیغ به شمار می رود؛ به این معنا که روحانیت باید از طریق عمل و رفتار خود، تبلیغ دین انجام دهد.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرماید کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.

یعنی باید مردم را به وسیله اعمال و کردار به مسائل دینی دعوت کرد؛ بر همین اساس در گذشته نیز عالمانی بودند که اگرچه خطیب نبودند، اما رفتار و شیوه زندگی آن ها الگویی برای مردم و سبب تبلیغ دین بود.

امام جمعه قم افزود: امیرالمؤمنین -علیه السلام- می فرماید مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فلیَبدأ بتَعلیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِهِ.

یعنی کسی که خود را پیشوای مردم قرار می دهد، باید در ابتدا خود به گفتارش عامل باشد؛ چرا که اگر کسی به گفتار خود عامل نباشد، گفتارش تأثیر لازم را نخواهد داشت و اثر آن در جامعه آشکار نمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله حسینی بوشهری: روحانیت از طریق عمل و گفتار خود دین را تبلیغ کند

آیت الله حسینی بوشهری: روحانیت از طریق عمل و گفتار خود دین را تبلیغ کند