مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:402023-07-15بين الملل

طالبان چطور تجارت هرویین سازمان سیا را در افغانستان نابود کرد


میلیاردها سودی که از تجارت هرویین افغانستان به بانک های غربی می ریخت، حالا در دو دهه اخیر نه یک بار که دو بار توسط طالبان از بین رفته است.

- میلیاردها سودی که از تجارت هرویین افغانستان به بانک های غربی می ریخت، حالا در دو دهه اخیر نه یک بار که دو بار توسط طالبان از بین رفته است.

روزنامه هم میهن در گزارشی جالب به چگونگی قطع شدن دست سازمان سیا از تجارت مواد مخدر و خصوصا هرویین در افغانستان پس از روی کار آمدن دولت اسلامی طالبان در دو دهه اخیر پرداخت و نوشت: روزهای بعد از خروج پرآشوب ایالات متحده و بریتانیا از افغانستان در اوت 2021 بود.

حمید میر، روزنامه نگار پاکستانی در واشنگتن پست هشداری داد نسبت به خطرات نادیده گرفتن یکی از پیامدهای مهم فتح طالبان: رونق شدید پیش رو در تجارت مواد مخدر در افغانستان.

او سپس پیش بینی جسورانه ای کرد: در چند سال آینده، سیل موادی که از افغانستان راه می افتد، ممکن است تهدیدی بزرگتر از تروریسم شود.

 مدت ها بود به طالبان اتهام زده می شد که بودجه شورش دودهه ای اش علیه نیروهای اشغالگر را با کنترل تولید تریاک تأمین می کرده و با در نظر گرفتن این اتهامات، این پیش بینی از رونق تجارت جهانی مواد مخدر به نظر شدنی می آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان چطور تجارت هرویین سازمان سیا را در افغانستان نابود کرد

طالبان چطور تجارت هرویین سازمان سیا را در افغانستان نابود کرد