مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-01بين الملل

فرانسه در آتش


«ناآرامی ها در فرانسه از روز سه شنبه به دنبال کشته شدن یک نوجوان 17 ساله آفریقایی تبار به دست پلیس فرانسه آغاز شد؛ ناآرامی هایی که این بار خشم معترضان فرانسوی را بیش از پیش برانگیخته و موجب ایجاد اعتراضاتی بر سر خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور شده است.

- ناآرامی ها در فرانسه از روز سه شنبه به دنبال کشته شدن یک نوجوان 17 ساله آفریقایی تبار به دست پلیس فرانسه آغاز شد؛ ناآرامی هایی که این بار خشم معترضان فرانسوی را بیش از پیش برانگیخته و موجب ایجاد اعتراضاتی بر سر خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور شده است.

طی چند شب اخیر، اعتراضات شکل خاصی به خود گرفته و گروه های معترض از تولوز و لیل گرفته تا مارسی و پاریس با پرتاب کوکتل مولوتف و آتش زدن ساختمان های دولتی اعتراض خود را به گوش دولت و پلیس فرانسه می رسانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هریسون استتلر، روزنامه نگار مستقل و معلم مستقر در فرانسه در تحلیلی برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت: هیچ نشانی از فروکش و کاهش خشم معترضان فرانسوی وجود ندارد.

قتل نائل 17 ساله که برای بسیاری ظاهرا شبیه به نوعی اعدام خودسرانه و بدون محاکمه تلقی می شود، افراطی ترین شکل خشونت پلیس فرانسه را آشکار کرده که مدتهاست جوامع رنگین پوست را در این کشور هدف قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه در آتش

فرانسه در آتش