مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 10:302023-06-28اقتصادي

کلاهبرداران مجازی با شاه کلید «بیعانه» جیب تان را می زنند


رییس پلیس فتا استان کرمان می گوید: «اگر کلمه «بیعانه» در خریدهای اینترنتی آمد، شک نداشته باشیم، طرف مقابل ما فردی شیاد و کلاهبردار است».

- خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: چند روز قبل سرهنگ محمدرضا رضایی رییس پلیس فتا استان کرمان از شکایت یک شهروند کرمانی خبر داد که فردی از طریق درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت دیوار از وی کلاهبرداری کرده است.

موضوع از این قرار بود که شاکی در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار مواجه شده و برای خرید با آگهی دهنده تماس گرفته و فروشنده به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال به عنوان بیعانه از خریدار دریافت و نه تنها حواله ای به وی تحویل نداده بلکه دیگر پاسخگوی تماس های شاکی نیز نبوده است.

بنا به گفته رییس پلیس فتا استان کرمان، با بررسی مستندات و اظهارات شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی، یک متهم در این ارتباط شناسایی و پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

اما این تنها موردی نیست که یک شهروند با مراجعه به سایت ها و پیچ های فعال در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته است.

خریدهای اینترنتی این روزها رونق زیادی دارد و به همین علت کلاهبرداران هم فعالیت های شان در این فضا را بیشتر و حرفه ای تر کرده اند، بنابراین باید بدانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداران مجازی با شاه کلید «بیعانه» جیب تان را می زنند

کلاهبرداران مجازی با شاه کلید «بیعانه» جیب تان را می زنند