مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 15:552023-06-25دانش

پیشرفت چشمگیر دانشمندان چینی در زمینه مواد هوشمند


دانشمندان یک پوشش فلزی مایع کشف کرده اند که به کاغذ ذهنیت خاص خود را می دهد و کاغذ با آن می تواند خودش را به اشکال اوریگامی تا کند.

- دانشمندان یک پوشش فلزی مایع کشف کرده اند که به کاغذ ذهنیت خاص خود را می دهد و کاغذ با آن می تواند خودش را به اشکال اوریگامی تا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، آیا ویدیوهای اوریگامی را دیده اید که در آنها استفاده از تکنیک استاپ موشن باعث می شود کاغذ به خودی خود به شکل های زیبایی تا شود؟ دانشمندان دانشگاه شینهوا(Tsinghua) در چین اکنون به پیشرفتی در زمینه مواد هوشمند دست یافته اند که می تواند این موضوع را به واقعیت تبدیل کند.

این تیم یک پوشش فلزی مایع جدید ایجاد کرده است که می تواند کاغذ معمولی را به ابزارهای خودچسب تبدیل کند که قادر به انتقال گرما و الکتریسیته هستند.

اگرچه از فلز مایع در مدارها و حسگرهای پوشیدنی استفاده می شود، اما احتمال تبدیل آن به نوعی روکش تاکنون ناشناخته بوده است.

پژوهشگران با موفقیت یک آلیاژ مایع را فرموله کردند و با استفاده از تکنیک مُهر زنی آن را روی کاغذ اعمال کردند و نیاز به استفاده از چسب را برطرف کردند.

این ابتکار، فرصت های جدیدی را برای ایجاد اشیای هوشمند سبک وزن و انعطاف پذیر و ربات های نرمی که می توانند به طور مستقل در محیط های مختلف کار کنند، فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت چشمگیر دانشمندان چینی در زمینه مواد هوشمند

پیشرفت چشمگیر دانشمندان چینی در زمینه مواد هوشمند