مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 14:052023-06-27بين الملل

ارائه پیشنهاد ایجاد پارک مرزی صلح و دوستی در منطقه ذخیره گاه زیست کره کپه داغ


معاون طبیعی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از ارائه پیشنهاد ایجاد پارک مرزی صلح و دوستی در منطقه ذخیرگاه زیست کره کپه داغ در مرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون طبیعی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از ارائه پیشنهاد ایجاد پارک مرزی صلح و دوستی در منطقه ذخیرگاه زیست کره کپه داغ در مرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان خبر داد.

لایق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ذخیره گاه های زیست کره با هدف حفاظت بیشتر از منابع طبیعی ایجاد شده اند، اظهار کرد: 13 ذخیره گاه زیست کره در کشور وجود دارد که ذخیره گاه زیست کره کپه داغ در خراسان شمالی آخرین ذخیره گاه زیست کره معرفی شده در این استان است.

وی گفت: منطقه زیست کره کپه داغ شامل منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی و همچنین اثر طبیعی و ملی ارس سرانی و مناطق پیرامونی آن است.

لایق افزود: در مناطق ذخیره گاه های زیست کره علاوه بر اینکه تنوع گیاهی و جانوری مورد اهمیت است، تنوع قومیتی نیز از اهمیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه ادامه ارتفاعات کپه داغ در کشور ترکمنستان است، ادامه داد: پیشنهاد راه اندازی پارک صلح و دوستی نیز به سازمان محیط زیست ارائه شده و علاوه بر آن این پیشنهاد به مسئولان کشور ترکمنستان نیز ارائه شده و موضوع در دست بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه پیشنهاد ایجاد پارک مرزی صلح و دوستی در منطقه ذخیره گاه زیست کره کپه داغ

ارائه پیشنهاد ایجاد پارک مرزی صلح و دوستی در منطقه ذخیره گاه زیست کره کپه داغ