مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 20:252023-07-18اقتصادي

انجام 2 هزار آزمایش بر روی فراورده های خام دامی در ایلام


مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: امسال تاکنون 2 هزار آزمایش بر روی فرآورده های خام دامی و نهاده های دام و طیور در استان انجام گرفته است.

-  دکتر سمیه چمن آرا مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ایلام شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار مورد آزمایش سرولوژی، دام و طیور، میکروب شناسی و (PSR) مولکولی بر روی نمونه های ارجاعی توسط کارشناسان این آزمایشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان ایلام در 4 بخش میکروب شناسی، سرولوژی، آنالیز مواد خوراکی و مولکولی فعال است.

مسؤل آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: آزمایشگاه دامپزشکی استان با داشتن تجهیزات دقیق، کالیبره شده و با بهره گیری از استاندارد ایزو 17025 در تشخیص و ردیابی بیماری های دام و طیور فعالیت می کند.

وی یادآور شد: در این آزمایشگاه بر روی نمونه های اخذ شده از دام، طیور، مواد خوراکی دام و طیور، تشخیص تقلب و تعیین نوع گوشت چرخ شده در رستوران ها و کبابی ها آزمایش صورت می گیرد که بین 3 تا 4 روز جواب دهی آزمایش آماده می شود.

چمن آرا بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی، طبق تصمیم شورای سلامت، هر شش ماه یک بار اقدام به نمونه گیری از کارخانجات خوراک دام و طیور سطح استان خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 2 هزار آزمایش بر روی فراورده های خام دامی در ایلام

انجام 2 هزار آزمایش بر روی فراورده های خام دامی در ایلام