مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-05فرهنگي

ثبت 3097 اثر میراث ناملموس در استان فارس


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت سه هزار و 97 اثر میراث ناملموس در استان فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدتقی قلعه نوعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از 109 اثر میراث ناملموس جدید در استان فارس به ثبت رسیده این در حالی است که 10 اثر غیرمنقول و پنج اثر منقول و هشت اثر طبیعی جدید به مجموع آثار منقول و غیر منقول استان فارس اضافه شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع بیش از سه هزار و 97 اثر غیر منقول، 111 اثر منقول و 55 اثر طبیعی از استان فارس به ثبت ملی رسیده است.

قلعه نویی ادامه داد: از جمله میراث ملموسی که در استان فارس به ثبت رسیده است می توان به مراسم عزاداری حسینیه سنگاوری گراش، مراسم هفت منبرون عصر تاسوعا داراب، راسم الغوثی گراش، مهارت پخت ششلی لپویی، بازی کموس در شمال استان، مراسم پخت آش ماسوا و مهارت پخت آش کارده اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول مسجد امام خمینی (ره)، مسجدالرضا، مسجد محمدیه، حمام سلطان شهر و کارخانه پنبه نیز به عنوان میراث غیر منقول در استان فارس واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شده و به زودی به ثبت خواهند رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 3097 اثر میراث ناملموس در استان فارس

ثبت 3097 اثر میراث ناملموس در استان فارس