مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 07:352023-06-24سياسي

سونامی دکتر و مهندس های قاتل به دلیل وجود یک استفساریه اشتباه در حوزه آموزش عالی


استفساریه ماده 11 قانون جرائم متخلفان آزمون های سراسری، فارغ التحصیلی 9 هزار دکتر و مهندس بی سواد از دانشگاه ها را در پی خواهد داشت که با ورود این تعداد فارغ التحصیل بی سواد در مشاغل حساس جامعه قطعا جان و مال بسیاری از هم میهنان به خطر خواهد افتاد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ همزمان با اپیدمی ویروس کرونا ماجرای تقلب و تخلف در کنکور هم به خبر روز رسانه ها تبدیل شد، هما ن زمان که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای بیماران کرونایی در حوزه برگزاری آزمون مکانی جداگانه در نظر گرفته می شد و برخی داوطلبان از این فرصت استفاده کرده و توانستند از دفترچه سؤالات عکس گرفته و منتشر کنند.

از همان زمان عده ای سودجو هم با راه اندازی کانال هایی در شبکه های مجازی مدعی فروش سوالات کنکور شدند و پس از آن با فروش وسایل پیشرفته به بازار تقلب و تخلف در کنکور رونق بخشیدند تا جایی که آمار متخلفان در کنکور 1401 به حدود 800 نفر رسید.

اما برخورد قانونی با افراد متخلف چه زمانی و به چه صورت انجام می شود؟ به گفته کارشناسان، منطق این است که داوطلب متخلف از ورود به دانشگاه حتی تا چند سال منع شود اما در اجرا گویا مسأله دیگری انجام شده است چرا که پیگیری تخلف متخلفان کنکور 1401 زمانی نهایی شد که داوطلبان متخلف، نتیجه کنکور خود را هم دریافت کرده و دانشجو شده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی دکتر و مهندس های قاتل به دلیل وجود یک استفساریه اشتباه در حوزه آموزش عالی

سونامی دکتر و مهندس های قاتل به دلیل وجود یک استفساریه اشتباه در حوزه آموزش عالی