مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-08اقتصادي

تولید صنعتی نقاط کوانتومی عاری از سرب


شرکت کوانتوم ساینس (Quantum Science) که متخصص در توسعه نقاط کوانتومی مادون قرمز است، از تولید نقاط کوانتومی عاری از سرب خبر داد که نسبت به طول موج های 1550 نانومتر حساس هستند.

- شرکت کوانتوم ساینس (Quantum Science) که متخصص در توسعه نقاط کوانتومی مادون قرمز است، از تولید نقاط کوانتومی عاری از سرب خبر داد که نسبت به طول موج های 1550 نانومتر حساس هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آخرین پیشرفت کوانتوم ساینس در سنتز نقاط کوانتومی به این معنی است که فناوری INFIQ® این شرکت دارای حساسیت بی نظیر مادون قرمز طول موج کوتاه (SWIR) است.

این سطح از عملکرد در بخش های دیگر صنعت بسیار مفید و کاربردی است و پیشرفت حسگری SWIR را در بازارهای کالاهای مصرفی سرعت می بخشد، کاربردهای جدید هیجان انگیز را در گوشی های هوشمند، دستگاه های پوشیدنی، وسایل نقلیه خودران و موارد دیگر باز می کند.

کوانتوم ساینس در سال گذشته به لطف فرآیند تولید نقاط کوانتومی نوآورانه به حساسیت در طول موج 1400 نانومتر رسید در حالی که حساسیت اکثر نقاط کوانتومی بدون سرب به طول موج های 1200 نانومتر محدود هستند.

رسیدن به 1550 نانومتر به دلیل دشواری رشد نقاط کوانتومی بدون سرب با توزیع اندازه یکنواخت و تقریبا هم شکل چالش برانگیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید صنعتی نقاط کوانتومی عاری از سرب

تولید صنعتی نقاط کوانتومی عاری از سرب